Hétköznapi Geekságok

DeAgostini Star Wars sisakgyűjtemény

2022. augusztus 10. - Gubán Bélu

harmas.jpgNemigen volt még olyan, hogy Bianka azt mondta egy sorra, hogy erre elő lehetett volna fizetni. Igazából egyetlen egyre, ami se nem képregény, se nem figura, hanem egy magazin egy-egy karakter sisakjával, olykor fejével (pl. C3-PO fejét nem nevezném sisaknak, viszont nagyon meg fogom szerezni). Ez a DeAgostini Star Wars sisakgyűjteménye.

Néhány hete három számot rendeltem meg a sisakgyűjteményből a Képregénymarkettől, mert kapható náluk is korlátozott mennyiségben. Érkezett négy füzet, egy Darth Vader, rohamosztagos és egy Boba Fett sisak.

A füzetek a karakterhez kapcsolódó információkat tartalmaznak, meg a sisak technikai specifikációit. Itt különböző szögekből mutatja be nekünk a sisakokat, néhol keresztmetszetelve a belsejét is. Többségében azonban a filmekből ismert jeleneteket ismertetik ezekben. A füzetek nem sikerültek tökéletesre. Szó-, néhol teljes mondatismétlések tapasztalhatóak náluk, amiket egy rendes lektorálás megoldott volna, de lehet egy szimpla átolvasás is. Legalábbis nálunk úgy szokott menni, hogy egy cikk akkor lesz véglegesítve, ha a másik rámondja az áment. Nálam még Bianka is moderál, lektorál, mert a saját hibáimat én sem látom. Ezeken kívül sok helyen magyarításokba ütköztem, amik kifejezetten zavarják a szemem (pl. dzsava).

masik_harmas.jpgNa de. Összességében a füzetek lekötötték a figyelmem, és jó újra meg újra látni a filmekből ismert jeleneteket, akár így kinyomtatva is. Boba Fettnél még az új sorozattal is aktuálizálták a történetét, így jó naprakész végülis. Ami viszont szerintem megbocsáthatatlan, hogy azt a bizonyos mondatot, hogy „Nem. Én vagyok az apád!” sikerült „Luke, én vagyok az apád!”-ként idézni.

Essen szó a sisakokról is. 1/5 méretarányúak, és fenemód kidolgozottak. Búra védi a műanyag sisakokat, amik egy-egy feliratozott talapzaton állnak. Nekem az eddigi kedvencem egyértelműen Boba Fett sisakja. Tényleg úgy néz ki, mintha kihányta volna a Sarlacc. Szép koptatott, nem steril cucc. Vader és a rohamosztagos nyilvánvalóan egyszínű darabok, viszont Vader nyakánál is koptatva vannak a gombok, ami megtöri az egész „műviségét”. A rohamosztagos sisakja a legtisztább sisak, amit a messzi-messzi galaxisban láthattak, valószínűleg a Halálcsillagon takarítóosztagos volt a csávesz, akiről mintázták.

Teljesen vállalható ez a sor, szépek a sisakok, jól néznek ki a polcon. Valószínűleg egy-két darabot még be fogok szerezni, Luke Skywalker és C3-PO „sisakja” must have kategória minden Star Wars rajongónak.

Bélu voltam, sziasztok!

U.i.: az Erő legyen veletek!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr517886761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása