Hétköznapi Geekságok

100 éve született Stan "The Man" Lee

2022. december 28. - Gubán Bélu

Stan „The Man” Lee. Mit jelent nekünk ez a ma 100 éve született ember, akit 2018-ban veszített el a képregényes világ?

Akit érdekel Lee élete, az fellapozza a rá vonatkozó szócikket a wikipédián, vagy ajánlom a therealstanlee.com oldalt, ahol rengeteg infót lehet olvasni róla. Én inkább ott fognám meg a személyét, hogy számomra mit jelentett Ő, a képregényvilág nagy embere.

13-14 éves lehettem, amikor megvettem a zsebpénzemből az első Csodálatos Pókember füzetet a kisvárosi újságosbódénál. Igazából ekkor még nem is foglalkoztam annyira Stan Lee-vel. Azt se tudtam sokáig, hogy kicsoda. A Playstation konzolomon az egyik első játékom a Pókember volt, amit végig Stan kommentált, és akkor kezdtem el kapizsgálni, hogy ő valaki ismert fazon lehet. „Welcome, True Believers and newcomers alike. Spider-Man co-creator Stan Lee here.” Mondta Ő ezt akkor.

Megjegyzem, akkor még nem igazán volt internet elérés itthon, hogy azonnal megnézzük, ki is a fazon. Láttam már valahol. Itt van a nyelvemen a neve. Na mondd már!

Szóval Stan Lee, a Marvel Kiadó atyja, sok szuperhős apukája is volt. Jack Kirbyvel és Steve Ditkoval olyan számunkra fontos karaktereket alkottak meg, mint a Pókember, az X-men, a Fantasztikus Négyes, Vasember, Hulk, Fekete Özvegy, vagy épp Thor.

Egy világot alkottak ők, ahova elbújhat a napi rutinban megfáradt geek, már ha ideje engedi.

Stan Lee számomra igen pozitiv karakter volt. Soha nem felejtem el a sztorikat, amit Pókember megalkotásáról mesélt, vagy arról, hogy mit érdekel minket az, mit gondolnak rólunk mások. Neki könnyű volt, sokan szerették. A betegsége, vagy inkább gyengélkedése során is végig pozitív volt, poénkodott rengeteget, pl. McFarlane meglátogatta otthonában, ekkor egy táblával fényképezkedett vele, hogy ez meg mit keres itt.

Élete utolsó éveiben rengeteg megpróbáltatásnak volt kitéve, amire az emberek pénzéhsége volt a fő magyarázat. A vele történtek is tanulságul szolgálhatnak sokaknak arra, hogy ne legyenek masszívan köcsögök az idősekkel, a kiszolgáltatottakkal.

Nekem ezek a sztorik maradtak meg róla, meg sok más is, amik bele sem férnek egy bejegyzésbe. 100 éve született Stan Lee!

Áldassék a neve.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr817994104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2022.12.28. 10:27:44

Nyugodjék Békében!
Az egyik legnagyobb ever!
süti beállítások módosítása