Hétköznapi Geekságok

Walking Deadről szabadon

2021. június 15. - Gubán Bélu

Halott de még élvezzük…

Hogy is jön a mai cikkemhez a fenti mondat? Ha a képgalériánkba néztek, meg is tudhatjátok azonnal. Mai témánk: The Walking Dead, minden szemszögből.

197754777_265672708685335_737777021294396521_n.jpgKinek mi jut eszébe a Walking Deadről? A filmsorozat, ami meghozta Robert Kirkmannek és képregény-sorozatának az igazi hírnevet? A játékfigurák, vagy a regények? Szerintem az AMC sorozata nélkül ma én nem is tudnám, hogy valaha is létezett Walking Dead. Le is írom, hogy miért.

A filmsorozat első évada Frank Darabont rendezésében szerintem nagyon erős volt. Telis-tele volt a sorozat jó színészekkel, végig pörgős horror-hentelés volt. Mellesleg pedig rengeteget kellett várni a második évadra. Ha jól emlékszem, 2012. nyarán találkoztam az első résszel, és a következő őszig kellett várni a következő évadra. Egyébként a sorozat 2010. óra futott, és ha jól tudom, spinoffokkal együtt még a mai napig is fut.

Szóval ilyen formában találkoztam a Walking Deaddel először, viszont ekkor még nem tudtam, hogy eredetileg képregényadaptációról van szó (ez 2003-tól futott eredetileg). Akkor már magyarul is elkezdett megjelengetni a sorozat, az angol TBP-k mintájára, 6 füzet/kötet tartalommal, kb. 120-130 oldalas hosszúsággal. És ráfüggtem a témára. A képregénysorozat messze meghaladta összetettségében a filmsorozatot. Egyrészt senkit nem kímélt, és még a csecsemőgyilkosságot is bevállalta, amit képernyőn nem mertek (Rick újszülött lánya csúnya véget ér, amikor a kormányzó egyik pribékje agyonlövi az anyjával együtt).

Addig pedig nem is olvastam fekete-fehér képregényt. Tehát igazából teljesen új volt nekem ez a kinézet, és Tony Moore rajzaival az első kötet teljesen megfogott, aztán Charlie Adlard is vitte tovább a hasonló stílust, de Moore rajzai szerintem jobban ütöttek, részletesebbek voltak.

197337132_383357499759958_1840023683102142343_n.jpgKedves olvasóink feltehetik a kérdést, és alappal, hogy mégis milyen lelki világa van ennek az embernek, aki ilyeneket olvas… Számomra a Walking Dead-et nem (csak) az állandó hentelés tette vonzóvá, hanem éppen a karakterek összetettsége, és a rengeteg beszélgetés, ugyanis ez egy vérbeli dráma sorozat, zombis csomagolásban. Kirkman igazából zseniális drámaíró, és ahogyan azt az Oblivion Songban (jelenleg is futó sorozatában) is megfigyeltem, szereti a karaktereit idegen helyekre, helyzetekbe csöppenteni, hogy megtudjuk, miként is viselkednének az átlagemberek teljesen szélsőséges szituációkban.

Rengeteg Walking Dead cuccom van. Egyrészt a teljes képregénysorozat, különböző formátumokban és nyelven. :D Tudom, elég ciki, de az utolsó 50 füzetet magában foglaló ezer oldalas compendium ötödáron volt, mint a TPB-k, és így nem lehetett kihagyni. És türelmetlen is vagyok a magyar megjelenésekkel kapcsolatban (meg anno berágtam, hogy a magyar készítők másfél-két évre eltűntek a Föld nevű bolygóról, és a rajongókat nem igazán tájékoztatták a későbbi megjelenésekről).

Az eredeti 193 számot megért képregénysoron felül két Negan különszám is a gyűjteményem részét képezi, és szemezek még az The Alien című könyvvel is, habár az már nem Kirkman, de Vaughan, és őt is szeressük.

Volt szerencsém a regénysort is elolvasni anno, viszont az első 4 könyvön kívül, ami a kormányzóval, és bukásával foglalkozik, a többi már irtó nagy blődségnek hatott, és megharagudtam az egyikre, amiért elbúcsúztam az egész sortól (talán egyszer egy másik cikkben beszámolok róla, mi is volt a problémám vele).

A Mcfarlane játékgyár által megjelentetett figurák közül három 10 inch méretű (Rick, Daryl és Michonne), a képregényes 3,75-ös figukból 4 színes széria, néhány black & white figura, a filmes szériából az első motoros Daryl, Andrea és Zombie Merle díszíti a polcomat. A kis figurák előnye, hogy rengeteg mozgathatósági pontjuk van, és ami még a comic series figurákra jellemző, hogy teljesen, tényleg teljesen visszaadja a képregény karakterek vonásait. Tényleg gyönyörűek, annak ellenére, hogy viszonylag egy elérhetőbb árkategóriát képeztek a megjelenésükkor.

196859945_315338196750962_1725424444182706813_n.jpgViszont ezeket a Color Tops majomkodásokat nulla mozgathatósági ponttal elengedtem már az elején. Egy sincs belőlük, de amerikai csoportokban szanaszéjjel oltották ezeket a figurákat (szobrokat). Igazából ez is az oka annak, hogy egy darabot sem vettem belőlük.

Ez lett volna a rövid TWD franchise bemutatóm, már ami engem, mint gyűjtőt illet. Ugyanis még rengeteg, figura, különböző társasjátékok, és egyéb nyalánkságok vannak még. Én a jövőben a Walking Dead képregények terén tervezem bővíteni a gyűjteményt, esetleg 1-2 első szériás képregényes figurával.

Remélem meghoztam a kedvetek a gyűjtéshez.

Bélu voltam. Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr7816585374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása