Hétköznapi Geekságok

Sárkányszív

2021. december 05. - Gubán Bélu

81th2kio0ws_sl1500.jpgA felnőtt férfiak nem sírnak filmeken, én sem teszem soha. Mégis hogy nézne ki? Mit is gondoltatok? Na, nem. Persze, szeretem a sárkányokat, meg a lovagias hősködést, de hogy én sírjak? Az persze.

Adott egy középkori világ, ahol a királyok akkora idióták, hogy a parasztlázadást az első sorból akarják leverni, persze meg is halnak. Meg egy olyan világ, ahol a várvédők kirohannak a várból a csapdákat rejtő erdőbe.

Nos, ebben a világban él a mi főszereplőnk, Bowen, aki a kis herceg lovagi mestere, harcolni és a lovagi erényekre tanítgatja, kevés sikerrel, mert velejéig romlott a srác. Mit lehet tenni, ezt az apjától örökölte. Miután apuka, a zsarnok király egy parasztfelkelés során meglincselődik, a fiú is megsebesül. Egy kislány véletlenül belelöki egy karóba. Életét csak egyvalami mentheti meg, ha egy sárkány segít neki. A sárkány a fél szívét adományozza a hercegnek, hogy jóvá tegye, viszont…

A srác megrontja a szívet, és olyan aljasságokat követ el népe ellen, ami miatt Bowen, a lovag teljesen kiábrándul mindenből, és örök harcot hirdet a sárkányok fajával.

Bowen (egy bő évtizeddel a király halála után) kóbor lovagként tengődik, és pénzért gyilkol ártatlan sárkányokat. Így fut össze az általa később Dracoként elnevezett sárkánnyal, akivel békét köt egy patthelyzet után, mivel a sárkány nem tudja anélkül lenyelni, hogy ő fel ne nyársalná az agyát a kardjával.

„- Nem tudnál leszállni a nyelvemről?
- Neked miért legyen kényelmesebb? A páncélom berozsdál a nyáladtól! A leheleted meg írtó büdös!
- Mit vársz, amikor öreg lovagok rohadnak a fogaim között?”

Draco és Bowen alkut kötnek tehát, mert ha Draco meghal, vele kihalnak a sárkányok, és Bowen is éhkoppra kerül előbb utóbb, ha pedig mindketten meghalnak, az sem lenne jó egyiküknek sem.

56b48f76118fd9e3b4ad0aab2c802840.jpgSzépen kibontakozik egy újabb jobbágylázadás ötlete, aminek kitervelője egy fiatal, tettre kész lány, Kara, akinek édesapját a király először megvakíttatta, aztán pedig saját kezűleg ölte meg. Bowen, Draco, Kara, Gilbert szerzetes tehát a felkelés élére állnak.

Ami szomorú az egészben, hogy ha a király meghal, a sárkány is vele együtt, mert a szívük, az életük közös. Így már tudhatjuk, hogy mi lesz a film vége. A sárkány megkéri Bowent, hogy végezzen vele, mert máshogy a zsarnokságot nem tudják megszüntetni.

A film a mai napig hatalmas hatást tud kiváltani az emberből. Egy nagyon jól felépített kaland. Mondhatnánk, hogy a cgi nem igazán öregedett jól, viszont a történet miatt egyáltalán nem érdekel, hogy a Skyrimben szebb sárkányokat láttam, mint néhol a filmbéli cgi Draco. A távoli képeken, repülés közben teljesen jól néz ki, a közelieken nekem kifejezetten akkor tetszett, amikor láttam a „gumidinót”, a teljes életnagyságú modelleket. Mert azért akad abból is bőven, és rohadt jól néznek ki.

A színészi játék egyszerűen zseniális a filmben, nem is kisebb nevek láthatóak/hallhatóak a filmben, mint Sean Connery (Draco), Dennis Quaid (Bowen), vagy Pete Postlethwaite (Gilbert). Ami a gyerekkori emlékeimből megmaradt még, hogy a sárkány magyar hangja Sinkovits Imre volt, aki zseni volt a szakmájában, de kiemelném még Alföldi Róbert (Einon király), vagy Szabó Sipos Barnabás (Bowen) fantasztikus szinkronhangját.

Szóval ezek miatt emlékezetes a Sárkányszív. És hogy miért firkáltam ezeket a gondolatokat ide? Mert ma 25 éve, hogy a magyar nézők először láthatták a magyar mozikban ezt a gyöngyszemet.

Jól van na, a végét kicsit megkönnyeztem, de nem áruljátok el senkinek.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr516768020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2021.12.06. 05:17:22

Jó film.
Kifejezetten tetszett.

Gyingizik 2021.12.06. 15:30:11

Számomra közép kategória volt, viccesnek szánt, bárgyú párbeszédekkel. Persze lehet csak azért, mert én már fősulis voltam, amikor láttam. Ha gyerekként nézem, lehet nagyobbat durran. Az én gyerekkoromban a Sárkányölő c. Disney fantasy volt a kedvencem - de újranézve ma is jobbnak tűnik ennél.

Gubán Bélu 2021.12.06. 15:40:18

@Gyingizik: hát igen, lehet a gyerekkori élmények miatt szeretjük ennyire. Én speciel 9 éves voltam, amikor először láthattam.

gigabursch 2021.12.06. 15:42:05

@Gyingizik:

Én egyetemista voltam...
Még a lányra is emlékszem, akivel együtt néztem...
süti beállítások módosítása