Hétköznapi Geekságok

15 éves a Pókember 3.

2022. május 03. - Gubán Bélu

1.jpgAzt gondoltátok, mára ennyi volt, de nem. Ugyanis a Pókemberkedésnek nincs vége. Pontosan öt évvel az első film sikerét követően, 2007. május 3-án megtekinthettük a mozikban a Sam Raimi-féle igazi Pókember harmadik részét. Az a helyzet, hogy korábban úgy gondoltam, hogy ez egy nem tökéletes, kis túlzással rossz film. Felemás érzésekkel kezdtem újranézni.

Miért is? Annak ellenére, hogy igazi sztárparádé, mégis valami hiányérzetem volt anno. Összességében a filmbéli Venom a leggázabb élmény, hogy csak sipítozik, meg se szólal, meg annyira nem is volt sok játékideje. Összességében kicsit sok lehetett ez a film, viszont amióta a Disney-Marvel szarrá erőlteti ezt a multiverzumos baromságot, átértékeltem, mit is értek a sok alatt. Újranéztem a Póki harmadik részét, és azt kell mondanom, hogy vannak hibái, viszont egyáltalán nem sok, és nem is egy rossz film.

Egyrészt mit kaptunk a harmadik Pókembertől? Szerintem rengeteg drámát, érzelmet, tartalmat. Látványos akciókat, és többször könnyeket is. Már ami engem illet.

A film felsorakoztat egy rakás „gonosz” karaktert, így a Homokembert (Thomas Haden Church), Venomot/Eddie Brockot (Topher Grace), és a második Zöld Manót, azaz Harry Osbornt (James Franco), akik közül ketten drámai véget is érnek.

Peter szerelmi élete is bonyodalmas, őrlődik Mary Jane (Kirsten Dunst) és Gwen Stacy (Bryce Dallas Howard) között.

3.jpegA filmben tökéletesen ötvözik a szerelmes részeket az akciókkal és a fő cselekményszállal. De most mégis mit ajnározom ezt? Nem ilyet akartam írni, de az a helyzet, hogy felértékelődik ez a film az újabb Pókemberekhez képest.

A karakterek ebben a filmben fejlődnek, elindulnak egy pontról, és eljutnak valahova, ahogyan a cselekmény is. Sajnos folytatás már nem készült hozzá, pedig simán benne volt a szerelmi szálban, ami ugye elég felemásan ért véget.

Mik a film hibái? Talán Venom szerepére Topher Grace, aki valljuk be, egy seggdugasz, nem felelt meg, és a Venom jelmez, és úgy általában a karakter kinézete sem felelt meg az elvárásainknak. Viszont Grace szerintem önmagában jó színész, és igazából egy ütnivaló kis pökhendi köcsög (emlékezzünk csak a Predatorsra, ahol szintén rohadékoskodik). Az utolsó akciójelenet, és az, hogy Peter megbocsát a Homokembernek, amiért…

15 éves filmnél van SPOILER? Na, mindegy… SPOILER KÖVETKEZIK

4.jpgŐ ölte meg a bácsikáját, nehéz megemésztenem. Mivel időközben még lerombolt egy fél várost, kirabolt egy rakás bankot, pénzszállító autót, öreg néniket, és még egy kisgyerek nyalókáját is elvette. És Pókember mindezek ellenére elengedi.

SPOILER VÉGE!

Szóval hála az új Marvel filmeknek, ez a film majdnem mesterműnek hat. Én élveztem nagyon az újranézését, és biztos vagyok benne, hogy lesz még erre alkalom. Így néhány évente egyszer-kétszer.

Bélu voltam! Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr2217808335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása