Hétköznapi Geekságok

Batman - Az utolsó lovag a földön

2022. május 06. - Gubán Bélu

stl137314.jpgA múltkorjában a Három Jokeres bejegyzésben már említettem, hogy nem sok Batmant olvastam. Viszont akik követik az insta oldalunkat, már láthatták, hogy bizony sikerült a Jokerek mellé beújítani a viszonylag még mindig frissnek mondható Snyder-Capullo-féle Batmant, ez pedig nem más, mint Az Utolsó Lovag a Földön (Fumax Kiadó). Szóval alakul a viszonyom Batmannel.

Elsősorban Greg Capullo miatt vásároltam meg ezt a Batman kötetet, mivel az ő rajzstílusa számomra az etalon, a Spawn-ban is nagyon szerettem. Nem kellett csalódnom benne, ez a kötet is zseniális. Scott Snyder pedig egy rohadt jó történetet rakott össze, amit annak ellenére élveztem, hogy tényleg nem sokat tudok a DC univerzumról.

Van itt is alternatív univerzumosdi, meg időutazósdi. Viszont akármennyire is zavar ez máshol, ebben valahogy nem zavart, mert jól meg van írva az egész.

Batman egy halott kisfiút talál abban a sikátorban, ahol a szüleit meggyilkolták, majd kiderül, hogy egyenesen egy csapdába sétált, és BUMM… Bruce Wayne felébred az Arkham Elmegyógyintézetben, üdén, fiatalon, és sose volt Batman. Aztán kiderül, hogy de, csak nem úgy… Ugyanis Bruce Wayne (nem ő, hanem öregebbik énje) létrehozott egy gépet, ami az igazi halála után minden generációnak létrehoz egy Batmant, mert Batman nélkül nincs élet a DC univerzumban.

A képregény szerintem iszonyat brutális, na, jó, nem olyan, mint egy nyúzós Spawn, de azért folyik benne a ketchup rendesen. A Földet a földdel teszik egyenlővé, a világot egy Omega nevű Batman-klón (?) uralja, miközben a legtöbb szuperhős vagy halott, vagy egy agyzsibbasztó gépnek hála őt szolgálja. Bruce a sivatagon és az Alvilágon át Gothamig utazik Joker fejével, amit egy befőttes üvegbe dunsztoltak bele. Joker a történet mesélője egyébként, és annak ellenére, hogy elvesztette a testét, egészen humoránál van.

batman-last-knight-on-earth-header.jpgA DC oldalán ennek a képregénynek a leírásában az szerepel, hogy akár lehetne az utolsó Batman történet is. Szerintem tökéletes lezárást kapott az egész, amit nem lőnék le, természetesen, mert ezt szerintem mindenkinek el kellene olvasnia. Eleinte azt gondoltam, hogy kizárt dolog, hogy ezt a sztorit rendesen le lehet zárni.

Egy nagyon sötét és kétségbeesett történet ez, mondhatni, végig reménytelenséget áraszt. Nekem kicsit az Old Man Logan-re hajazott az elején, amikor azt se tudod, ki kivel van, vagy kivel mi történt, hogy halt meg. A kies pusztaság képe is nagyon afelé irányult, de valljuk be, mi sem képzelnénk el másként egy világvége utáni világot, mint ezek a fantasztikus írók és rajzolók.

Ízelítőül legyen itt néhány rajz a képregényből. És McFarlane papa új játékairól is… egy kényszerzubbonyos Batman-Joker kombót szerintem be kellene szereznem…

Bélu voltam, sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr8217809285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása