Hétköznapi Geekságok

Második Kecskeméti Képregénybörze

2022. szeptember 18. - Kalmár Tibi

...és megvolt a második kecskeméti képregénybörze is...

Ezúttal a kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola tornaterme adott otthont a rendezvénynek, és szerintem jó választás volt. Az új helyszínen sokkal több hely van, jóval több asztal fér el, ezért jóval több árus is. Még a sok bunkó hátizsákos is elfér (én is), mivel akár három méter is volt két asztalsor között. De remélem, ez egyre kevesebb lesz. ;) Karszalagos jegy, így szabad ki- és bejárkálás. És volt még egy dolog, ami nem túl gyakori: játszósarok, gyerekeknek. Az eladók egy része is családdal, kicsikkel érkezett, és a látogatóknak is adott volt a lehetőség.

A kínálat nagyon színes és széles skálán mozgott. Az új és használt képregények mellett könyvek, figurák, pólók, telefontokok, de még helyben gyártott kitűzők is! Egy részét csak futólag tekintettem meg, ezzel megkímélve a pénztárcám is. Na meg az idő is véges, főleg, ha eleve úgy indul az ember, hogy beszélgetni is szeretne. És csak úgy érdemes! Így kicsit válogatni kell, de ez nem jelenti azt, hogy bárkit is utálok. :D

Először Giannit "támadtam le", aki Antonioval folyamatosan úton van a Frike Comics színeiben, szinte minden képregényes eseményen jelen vannak. A Fantasztikus Négyes hatodik száma itt és most debütált, ez jött is velem. Az októberi Fővárosi Képregénybörzére pedig az úgy Bud Spencer – Terence Hill képregénnyel érkeznek. És bár a múltkor is és most is arra jutottunk, hogy inkább ritkábban, de mindig legyenek kiadványaik, ahhoz képest mostanában elég jól megszórtak minket. :)

Már amikor beléptem a terembe kiszúrtam a (nem csak) helyi legendát. De csak egy teljes kör után álltam meg a Korcsmáros Pál-díjas képregényes (író, rajzoló), animátor, illusztrátor, rendező (meg sem próbálok mindent felsorolni), Haui József asztala előtt. Beszélgettünk pár percet (max. 45-50 ha volt), majd aláírások kíséretében beszereztem az eddig kimaradt Bucó, Szetti, Tacsi és Micike köteteket. A beszélgetés inkább magánjellegű volt, de akadt minden: Kecskemét, rajzfilm, film, könyvek, képregény, történelem, és még jóval több. Remélem, máskor is lesz rá alkalom.

Őszintén sajnálom, hogy van pár kiadó, akik mellett elsunnyogtam, de lehetetlen mindent megvásárolni. Pedig jó lenne... Na, majd máskor bátran és pofátlanul ott is csak csevegni fogok. Nem maradt ki Aventisz, azaz Nemes Annamária, akinél a múltkori szegedi találkozásunk óta született több képregény és fanzine is. Na meg matricák, könyvjelzők - legszívesebben mindet elhoztam volna! A szomszéd asztalnál egy nagyon szimpatikus fiatalember ült, Csörnyei Márk. Márk rajzol, de feleségével, Henézi Katalinnal írják képregényüket, az "Idegen földrész"-t. Három füzet jelent meg eddig, készülőben a negyedik. Bevallom, eddig nem hallottam róla, róluk, de most pótlom. Aztán sajnos Nyitrai Dáviddal is találkoztam. :D Minden van nála, de ami nincs, azt beszerzi.

A végére maradt a szervező, Zukál Ferenc. Folyamatos mozgásban volt, több helyen volt egyszerre, ezért próbáltam rövidre fogni. Egész nap esett az eső, esélyes, hogy emiatt páran inkább otthon maradtak. De így is volt látogató és vásárló szép számmal. Volt tervben büfé vagy food truck, de ez most nem jött össze. Úgy már szinte fesztivál jellege lenne a dolognak, ami nem feltétlenül rossz! De a legnagyobb meglepetés még hátra volt. Ritkán vásárlok külföldi képregényt mostanában, ezért a My Comic Center oldalát sem figyeltem. Pedig már ott is megjelent a hír: hamarosan képregénybolt nyílik Kecskeméten! Persze nem állandó és fix nyitvatartással, de az előzetes tervek mindenképp jók. További részletekért katt ide: https://mycomiccenter.hu/store/

Röviden: jó volt.

További infók, képek: https://www.facebook.com/groups/279453999984677

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr8317934009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása