Hétköznapi Geekságok

Holdlovag - Holdkóros

2023. február 06. - Gubán Bélu

img_20230126_111829_013.jpgA most következő képregénnyel kapcsolatban felemás élményekről tudok beszámolni, lehet nem is nekem kellene írnom a bejegyzést róla. De már így jártatok, engem kaptok, meg a Holdlovagot a Bubi Bolttól.

Eddig „Holdlovag-szűz” voltam, pedig mostanában nagyon menő a csávó. Viszont szeretek mindenfélét megkóstolni, így ez is sorra került.

Jeff Lemire megálmodta, Greg Smallwood megrajzolta, milyen lehet egy beteg ember fejében lenni. Ugyanis Marc Spector/Holdlovag korántsem mondható normálisnak, különböző elmebetegségek tüneteit produkálja egyszerre. Egy diliházban ébred, és az ápolókkal folytat folyamatos harcot, mivel betegségbelátással nem igazán rendelkezik. A képregényben összemosódik sok minden, amit Marc lát, hol embereket, hol egyiptomi kriptaszökevényeket lát, miközben általa ismert betegtársai közül is látják néhányan ezeket. Mások meg nem. Így döntse el az olvasó, hogy Khonshu, Széth, a múmia zombik, vagy a kutyafejű ápolók valóságosak-e vagy Marc, a kényszerzubbonyos futóbolond képzeletének szüleményei. És az se mindegy, hogy a múltban mit tett ez a szerencsétlen.

img_20230126_145047.jpgA Holdkóros az Isten Hozott Új Egyiptomban című sorozat első öt részét tartalmazza, és mégis olyan érzésem volt, mintha már elvárnák tőlem, hogy ismerjek mindenkit, aki szerepel benne. Éppen ezért első blikkre komolyan mondom, utáltam a képregényt. Becsuktam, és totálisan úgy gondoltam, hogy soha többé nem fogom kinyitni, és a folytatásai sem érdekelnek. cliffhangerrel ért véget a kötet, és nagyon utálom az ilyet. Emellett ehhez a bolondozáshoz hasonló sztori már az egyik Amerika Kapitányban is olvasható volt (ez volt a Jack Monroe magányos halála), bár az nem volt ennyire kesze-kusza.

Greg Smallwood rajzai zseniálisak szerintem. Tökéletesen átadja a zaklatott érzésvilágot, mégis részletes, viszont néha mintha egy rézkarcot nézegetne az ember. Nagyon profi a csávó. Az egyiptomi istenek modern öltönyös változatai tökéletesek, egyszerűen nem lehet betelni velük. Olyan kettős érzelmet vált ki az emberből, mert nem tudni, hogy tényleg ott vannak-e. Valahogy ez a bolondos dallamos sztori nekem eléggé megterhelő volt elsőre. Viszont minél többet gondolkodtam rajta, és nézegettem a képeit, ülepedett egy kicsit, és annál jobbnak tűnt az egész. Ehhez mondjuk az is hozzájárult, hogy Tibi elég sok okosságot írt nekem messengeren, és a disszociatív személyiségzavar és a skizofrénia megkülönböztetése is megy már rendesen (dehogy, két wikipédia meg webbeteg cikk elolvasása korántsem tekinthető tudományos igényességű kutatásnak). Marcnál valahol a kettő kevert formája lehet, éppen ezért érdekes a karakter. Viszont komolyan mondom, most már rohadtul várom a folytatását.

img_20230126_150212.jpgTalán kiderül, hogy ki kicsoda, vagy, hogy Marc tényleg annyira bolond-e, mint amilyennek látszik, és lehet arra is fény derül, mi okozta nála ezt a meghasonlást.

A Bubi Bolt köteteiről meg csak annyit, hogy a szerkesztői munka továbbra is etalonnak számít szerintem a hazai képregényiparban. Olyan dolgokat is lefordítanak, és beírnak, ami már majdhogynem fizikai képtelenségnek tűnhet, és máshol nem igazán látni ilyet. Gondolok itt a Holdlovag vonalas skizo-jegyzetfüzetére, amiben a téveszméit jegyezgette fel, Bubiék meg lefordították azt is. Kicsi dolognak tűnhet, de ebben látszik egy kiadó elhivatottsága. A kötet megjelenése pedig önmagában tekintélyt parancsoló, annak ellenére, hogy „csak” TPB.

Szóval jöhet a következő Holdlovag kötet. Én várom.

Bélu voltam. Sziasztok!

img_20230126_144844.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr1518036190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása