Hétköznapi Geekságok

James Bond képregény

2023. szeptember 25. - Gubán Bélu

img_20230919_165914.jpgÉn is azt mondhatom magamról, ahogy anno Tibi koma írta saját magáról, nem én vagyok a legnagyobb James Bond fan. Sőt. Szerintem maximum egy-két filmből láttam részleteket, így nyugodt szívvel mondhatom, hogy a James Bond képregény nem nekem készült.

És mégis. A Vad Virágok Könyvműhelynél (már megint ők, persze…) megjelent két Warren Ellis történet igenis nekem készült. A képregények több formátumban szerezhetők be. Van két kötetes TPB (ragasztott papírkötés), gyűjtői limitált kemény kötés (omnibus, tehát teljes sort tartalmazó) kötet, és a még gyűjtőibb, Warren Ellis által dedikált kiadás. Nekem a gyűjtői omnibus, kevésbé limitált :D változat van meg.

A két történetnek nem tudom, mennyire lehet köze a James Bond életérzéshez, nem ismervén a karaktert, illetve társait, viszont nagyon izgalmasak a sztorik. Nálam sikerült elérni azt a „wow” érzést, tehát egy akciófilm-szerű hangulatot. James laza, néha jól elverik, de azért ő okos és talpraesett persze. A nők bálványa, és erről sikerül is úton-útfélen bizonyságot adnia. A két sztori nem függ össze egymással, külön is élvezhetőek, és két különböző problémára összpontosítanak.

img_20230919_170001.jpgA Vargr egy brutális hatású kábítószer elleni harcra, az Eidolon pedig egy összeesküvésre. A történetekről nem is igazán érdemes többet szólni, csak annyit, hogy Warren Ellis egy nagyon jó író, nagyon érzi a karaktereket, jók a szövegek, gördülékenyek, és brutálisak a sztorik. Jason Masters rajzai pedig tizenhatos karikássá varázsolják ezt a képregényt. Ne ijedjünk meg, ha szétloccsanó agyvelővel, a Mortal Kombatból ismert röntgenes sebesülésekkel, illetve halálokokkal, és a kábítószertől már rothadó, de még élő emberekkel találkozunk.

És akkor most magáról a kötetről. Az omnibus gyönyörű lett. Kapott egy védőborítót, amit minimum elegánsnak, de inkább etalonnak mondanék. A kötet eredeti borítója nekem kicsit az egyetemi tankönyveim kinézetét juttatta eszembe, de a védőborító design-ja mesteri lett. A másik, amit megjegyeznék, hogy soha nem találkoztam ilyen minőségű és fényességű papírral, mint amire ezt a képregényt nyomtatták. Fényes, ezért fényképezhetetlen (ezért vannak inkább netről leszedett képek), viszont némelyik oldalon olyan színek vannak, mintha valami gyöngyházfényű, vagy porcelán bevonatú papírról olvasnék. Soha sem láttam ilyen szépet.

A kötet a képregényeken felül egyébként borítókat és néhány vázlatot is tartalmaz.

És ez nem fizetett hirdetés, és nem is AI felhasználásával készült! Tessék innen elmenni, oszoljanak, kérem… Nincs itt semmi látnivaló.

Bélu

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr3918220163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása