Hétköznapi Geekságok

Tűz és Jég Dala legenda a polcomon

2021. június 30. - Gubán Bélu

Sziasztok Westerosiak!

A mai cikkem spoilereket tartalmaz a Trónok harcával kapcsolatban, én szóltam.

Sajnos vagy nem sajnos, de elég sok mindent gyűjtöttem, életem különböző szakaszaiban. A Spawn rajongásom többé kevésbé a mai napig töretlennek mondható, a Walking Dead, Stephen King, Pókember, és sorolhatnám még mik mellett egy dolog kiemelendő, ami iránt az érdeklődésem túllépi az átlagos szintet.

Ez pedig George R.R. Martin író munkássága, azon belül is a mindenki által imádott Tűz és Jég Dala regényfolyam, és a hozzá kapcsolódó egyéb „mercsendájzing” termékek. Ha szépen akarok fogalmazni. Ha nem, akkor úgy lehetne leírni, hogy a könyvek mellett vannak babáim és játéksárkányaim.

209611469_773426229911919_4373692461657650708_n.jpgAz HBO Trónok Harca sorozata nekem az egyik kedvencem volt, egészen az utolsó előtti évadig, amikor már az írók magukra maradtak és elfogyott szerintem minden puskapor. Számomra a Fattyak Csatája után indult a hanyatlás, ami a hatodik évad 9. része volt, és mai napig kiráz a hideg, ha rágondolok, mennyire epic volt. Nekem az volt a sorozat csúcspontja, és sikerült utána nagyon alulmúlni (pedig akkorra a könyvek már rég elfogytak, ugyanis a Havas Jont érintő utolsó történés a Fekete várban történő megkéselése volt).

Igazából nem tudom milyen indíttatásból kezdtem el olvasni a könyveket. Először ugyanis azokkal kezdődött a függésem. Munkába járás közben, a buszon olvastam el a könyveket, néhány hónap alatt, pontosan már nem emlékszem. Ahhoz képest, hogy kb. 6000 oldalról van szó, alig romlott a szemem 3 dioptriát ennek köszönhetően. Miután a végére értem, elkezdtem a sorozatot nézni. Meg vettem egy új szemüveget.

A mai napig nem felejtem el, amikor a könyvekkel még nem tartottam a kis köcsög Joffrey Baratheon halálánál, és az egyik ismerősöm facebookon elspoilerezte nagy büszkén. Ezzel egy örök életre bizalmatlan lettem vele szemben. Nem baj, már nem haragszom, csak csalódtam. Remélem tudod, hogy rólad van szó… khm. Bocsánat. Elkalandoztam.

209498486_824136348494389_231630481921433318_n.jpgAz évek során elég sok minden felgyülemlett a vitrinben ebben a témában. Nagyon büszke vagyok a Tyrion Lannister Threezero figurámra, és a barátjára, az éjjeli őrség felkent parancsnokára, Havas Jonra. Ezek tényleg nagyon szép figurák, nézzetek meg pár képet róluk lentebb.

A Tűz és Jég Dalának számomra legkedvesebb karakterei mégis a sárkányok voltak, ugyanis nagyon sárkányimádó vagyok, van néhány cukiság imitt-amott. A műgyanta kis sárkányok is itt vannak Tyrionék mellett. Drogon kicsit rajzfilmesre sikerült, de a másik két tesója igen pofás, és szép pózban lettek megörökítve. Apropó sárkányok… Kit zavart még, amikor az éjkirály olimpiai bajnok gerelyhajításával megölte az egyiküket? Komolyan mondom, vérlázító volt.208759352_231114378639076_7382388048246038174_n.jpg

A gyűjteménynek még két könyv is a része, az egyik a Trónok harca első évadának hivatalos filmkönyve, ahol kulisszatitkokat lehet olvasni a sorozat készítéséről. Emellett pedig itt van a polcon a Tűz és Jég Világa című „képeskönyv”, ami úgy íródott, mintha egy westerosi történelemkönyv lenne. nagyon szépen illusztrált könyvről van szó, és elég jól elmagyarázza a westerosi mitológiát. Egyetlen poént azért találtam benne, a belső borítón, a „Sárkánykőt” ábrázoló képen a sárkányszobrok nem mást ábrázolnak, mint Alduint, a világevőt, a Skyrim című játékból. Speciel ő is megvan a játék gyűjtői változatában, így nem csoda, hogy feltűnt, de azért ez ronda húzás volt. :D

George R.R. Martin bácsi az évek alatt már számtalanszor biztosította az olvasóit, hogy folytatja a könyvsorozatot, és valamennyire egyetért a rajongókkal, hogy az HBO sorozatának vége bizony el lett b… rontva, így ő állítólag más véget szán a szereplőinek.

207431785_560708488255629_2108496228618598490_n.jpgRemélem, hogy egyszer olvashatjuk a Winds of Wintert, ami a hatodik könyv lesz, de állítólag még azon kívül egy részt szán a nagy művének. Én várom, az biztos, és amíg nem jelenik meg, elolvasom az Álomdalokat. Hát gyerekek, érdekes egy kötet az is, de az majd egy másik bejegyzésre tartozik.

Köszi, hogy velem tartottatok ezen a kiránduláson a gyűjteményem „Trónok harcás” bugyrában.

További képekért katt ránk a facebookon 
https://www.facebook.com/hetkoznapigeeksagok

Bélu voltam, sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6316608678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása