Hétköznapi Geekságok

Lore Oympus képregénybemutató

2022. április 03. - Gubán Bélu

img_20220309_180223.jpgNem olyan rég figyeltem fel a Lore Olympus című képregényre az egyik oldalon. Modern köntösbe ágyazott mitológia, több, mint 400 oldalon, kemény kötésben. Rachel Smythe képregénye szerintem marha jól sikerült. Furcsa, hogy ez a véleményem egy romantikus képregényről?

Alapvetően érzelmes embernek tartom magam. Nem riadok vissza egy romantikus film megnézésétől, vagy akár egy ilyen jellegű regénytől (régen volt már, de azért olvastam egy-kettőt) és képregénytől sem. Általában azt vettem észre, hogy a nőknek szánt romantikus történetekben nagyon nagy hangsúlyt kap a szexualitás, és szerintem néha talán túlságosan is igénytelen módon. Miért van ez? Én tudjam? De engem ez kifejezetten zavar.

A romantikus lehet sokszor szexi, és sokszor rózsaszín. És nem zavar a dolog, ha ízléssel van tálalva. A Lore Olympus erre példa. Görög istenek modern kori szerelmi bénázásai, a mai környezetben, ketyerékkel, kocsikkal, legénylakásokkal, éjszakai élettel.

img_20220309_181917.jpgHádész és Perszephoné egy isteni házibuliban futnak össze, hogy aztán plátói kapcsolat alakuljon ki köztük. Közben meg egyéb történések bonyolítják a sztorit. A képregény immáron a webtoonson 195. részénél tart, és folytatódik. Ott ingyenesen olvasható, képenként lefelé görgetve. Ezért ha kérdezitek, hogy miért is érdemes megvenni ezt a könyvet, akkor az igényes szerkesztés és úgy általában a kötet fantasztikus megjelenése miatt (Ciceró Könyvstúdió fantasztikus munkát végzett ezzel).

A képregény humora könnyed, sokszor a fiatal istenlány naivitásával operál, majd a tapasztaltabb férfi istenek szexista megjegyzéseivel…

„- De ez a Perszephoné, he?
- Van benne valami melankolikus vonás, amit nem egészen értek.
- Melankolikus vonás? Ne vetíts már! Tegnap még azt mondtad, a combjai közt akarsz élni.
- Nem mondtam ezt. Sose lennék ennyire közönséges.
- Pedig de.
- T-talán…”
(ford.: Márton Zsófia)

img_20220309_182854.jpgAmellett, hogy a képregény rajzai nagyon szépek, színesek, a rózsaszín ködfelhő mögött azért a szorongás is ott dereng. A humor mellett olyan témákat feszeget, mint a nők szexuális kizsákmányolása, bántalmazás, a mérgező párkapcsolatok. Ezért, és a szexuális töltet miatt csakis és kizárólag felnőtt olvasóknak ajánlott. Ja és szókimondó tartalom jellemzi.

Az a helyzet, hogy én ezt venni fogom. Egy könnyed, magával ragadó romantikus kis képregény, amiben néha szájbaver a szomorú mondanivaló.

Bélu voltam, sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr5017776702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása