Hétköznapi Geekságok

30 éves a Mortal Kombat

2022. október 08. - Gubán Bélu

Fene egye meg a rengeteg évfordulót. Majdnem elfelejtettünk egy igen nagy volumenűt. Ugyanis 1992. október 8. a hivatalos megjelenési dátuma a Mortal Kombat széria első darabjának. Azóta követte tizenpár játék, jónéhány film, és képregényhez is lehetett már szerencsénk.

A Mortal Kombatot mindenki ismeri. Talán a leghíresebb és legfelkapottabb verekedős játék. Én már az első részével is játszhattam az általános iskolai számítógép teremben. Talán a másodikat nyüstöltük a legtöbbet, osztott klaviatúrán. Mindenki a numerikus billentyűzet résznél akart ülni, mert ott könnyebb volt az irányítás.

A Mortal Kombat világában a Külső Dimenziók Ura folyton folyvást azon töri a kis agyacskáját, miként szerezhetné meg a Föld feletti uralmat. A Mortal Kombat rendszeres időközönként megtartott mérkőzés-sorozat, aminek a végső győztese uralma alá hajthatja a másik világot. Természetesen a gonoszak csalnának, de a világ legjobb harcosai ezt meg szeretnék akadályozni. Ahogyan a neve is mutatja, ezek a mérkőzések nem babra mennek, itt nem kisebb a tét, mint az életed. Mondjuk ha elszabadulna a Földön Shao Kahn haragja, semmi értelme nem volna életben maradni.

Get over here! Kiabáljuk hangosan, mint Scorpion, aki az utóbbi évek Mortalos tartalmainak csaknem főszereplőjévé vált. Mint a legutóbbi, szerintem nagyon jól sikerült filmnek is. Találtak rá egy rohadt jó színészt, és így a kedvenc karakterem méltó módon lett megformázva. Talán Sub-Zerot sajnáltam kicsit. Mivel még a Playstation érában volt egy talán Legends of Sub-Zero játék, amiben ő volt a jófiú. A legtöbbet talán a negyedik résszel játszottam. Néhány kombót soha nem fogok elfelejteni.

A régi Mortal filmek gyerekorunk kedvencei voltak. Józsi haverom megkapta VHS-en a második részt, így nála nézhettük meg. A Scooter zenéje még mindig a fülemben cseng. Meg az, amikor egyből a film elején félbetörték Johnny Cage-et.

Az újabb Mortal játékokban olyan, nem a Mortal világához tartozó karakterekkel is csépelhette egymást az erre szomjazó játékostársadalom, mint Spawn, a Predator, vagy az Alien. De mintha Freddie és Jason is rémlene. Nekem ezek kimaradtak, de a videókat szerettem nézni róluk, főleg a fatalitykről.

Todd McFarlane játékgyára is rendre kihozza a Spawn különböző Mortalos kinézetű figuráit, amik rohadt jól néznek ki. A Commando Sapwn a polcomon figyel.

Hirtelen ezek jutottak eszembe erről a szériáról.

Elég összevissza lett ez a dolog, de nem tudtam elmenni emellett az évforduló mellett csak úgy. A Mortal Kombat mindenkinek jelent valamit. Remélem inkább pozitív élményeket, mint negatívakat. Nekem jó érzéseim vannak vele kapcsolatban. Jó lenne az új film folytatását is látni majd a moziban.

Bélu voltam, sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr317949884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása