Hétköznapi Geekságok

Szegedi Képregényfesztivál 2022. beszámoló

2022. november 19. - Gubán Bélu

img_20221119_114935.jpgBemondta tegnap a Retro Rádió, hogy Szegeden ismét Képregényfesztivált rendeznek. Jó, jó, aki figyelt a facebookon, az tudhatta már vagy egy hónapja, hogy lesz, szóval, akit érdekelt a rendezvény, nem érte váratlanul. Amellett persze, hogy minden résztvevő kiadó a maga oldalán hirdette az eseményt.

Talán nem volt olyan eszeveszett nagy tömeg. A legutóbbi képregényfesztiválról, amin részt vettünk, arról olyan emlékeim voltak, hogy több ember volt. De az még a covid előtt volt, 2019-ben. Most azért elég jól elfértünk, két szinten voltak az árusok, külön helyiségekben az előadások, egyéb játszóterek gyerekeknek.

img_20221119_113752.jpgEgyéb programjaink mellett mi fél 12 felé értünk a Somogyi Könyvtárba. Az alagsorban és az első szinten voltak az árusok, én küldetésen voltam, ami egyrészt a saját és Tibor kívánalmainak beszerzésére összpontosult. Ezeket a képeken láthatjátok.

Az ott töltött másfél óra alatt László Márkkal beszéltünk pár szót, és rajzolt a Hellboy Budapesten kötetembe, amit ott vásároltam meg a Vad Virágoknál. Márktól elnézést kérek, hogy csak ez a belepislogós kép képszült róla, pedig zseniálisan pózba állt. Benne van a csávó kezében a Pokolfajzat, annyi szent. Dedikált printeket is árult egyébként.

A kötelező darabok beszerzése során Pádival, Pilcz Rolival és Fazekas Szűcs Istvánnal is beszéltem pár szót, utóbbi az X-Embörök standjánál éppen egy Leia hercegnőt rajzolt, aki fánkot süt. Mert kiadták neki feladatba, hogy itt nem ússza meg rajz nélkül. Kicsit a képregényrajzolás folyamatáról is dumáltunk, mert aprólékos munkával húzgálta ki a ceruzarajzot filccel, tehát ráért, én meg ott alkalmatlankodtam. Meg is jegyezte, hogy ez így marha pepecselős, ezért általában többen csinálják a különböző folyamatokat.

img_20221119_113704.jpgHarza Tomiékról is lőttem egy képet, mert széles repertoárral érkeztek, be is zsákoltam egy Conant, aminek olyan új képregény szaga van, hogy a kocsiban hazafelé szagolhattuk. Frissen, ropogósan jöhetett a nyomdából.

A Frike standjánál is voltam egy percig, ők szintén sokféle cuccal érkeztek, de mivel tőlük mindent előrendelésben szerzek be, így nem vásároltam, ezzel mentegetőztem is náluk, remélem elhitték, hogy tényleg így van. Majd a Dragonero lesz hamarosan, ami érdekes lesz nekem.

img_20221119_122205.jpgIgazából az egyik legjobb élmény az volt, amikor bemondták a hangosbeszélőbe, hogy Aleksandar Zograf dedikál majd a Nero Blanco standjánál, amit Bayer Antalnál kierőszakoltam, ezért elnézést kérek. Ugyanis a rendezvény előtt már volt erről szó, de nem tudtuk, hogy pontosan mikor is lehet elkapni a művészt, ezért Tóni azt is elintézte, hogy kétszer fél órát ott ült, és bőszen dedikált és rajzolt a frissen megvásárolt képregényeinkbe. Én a Tv függők mellett a Robin Hoodot is megvettem két példányban, mert Tibi erre is leadta a rendelését.

A legjobb élmény meg az volt, hogy végre Tóni standjánál sor állt. Jó volt abban a sorban állni, a Nero Blanco képregényeiről is beszélgetni, ajánlgatni egymásnak. Bayer for president, én azt mondom. Elintézte. Mi pedig békésen sorban álltunk, és amikor sorra kerültünk, kezet is rázhattunk Zograffal.

img_20221119_123357.jpgNézzétek meg a galériánkat. Van itt Fesztivál loot rendesen. A képeken résztvevőkről fentebb írtam. Köszi mindenkinek a jó hangulatot.

Bélu voltam, sziasztok!

(Ja és itt még megjegyezném, hogy Pópity Egon barátomtól kaptam kölcsönbe egy Halmi Zsolt képregényt, mert szeretne róla egy bejegyzést látni a blogon. Hamarosan lesz is róla szó, de rohadt vastag, amellett, hogy nagyon szép, szóval kis idő kell majd hozzá.)

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6817982928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása