Hétköznapi Geekságok

Hellboy Rövid Történetek 2.

2023. január 26. - Gubán Bélu

img_20221225_112534.jpgTovábbra sem állunk le a Mignola-verzum köteteivel. Van betárazva néhány Hellboy kötet még, csak elolvasásra várnak. Ma a Hellboy – Rövid történetek második kötetét hoztam el nektek, ami a Gonosz két arca alcímet viseli.

A kötetben szereplő történeteket Mike Mignola írta, egy részét ő is rajzolta, míg a másik felét Richard Corben. Összességében elmondható, hogy egy rendkívül horrorisztikus válogatás lett.

A Hellboy Rövid… kötetek több, egymással össze nem függő történetet tartalmaznak. A második kicsit boszorkányosra, koboldosra sikerült, egy kis szellemházasdival. Nem is tudtam letenni, egyben el kellett olvasni.

A leghosszabb történetben Hellboy és két társa egy vidéki kis faluban szállnak szembe a sátán egyik megtestesülésével, és annak szolgáival, a boszorkákkal. Szerintem egy nagyon jól felépített történet, érdekes fordulatokkal, és Corben rajzainak hála iszonytató kinézettel.

img_20221225_111635.jpgKapunk két koboldos történetet, mindkettő nagyon vicces, és laza. A koboldok kicsit balfácánok, babákat rabolnak el, vas allergiájuk van, viszont sajátos szabályok alapján működnek. Hellboy alkut köt velük, hogy a babáért cserébe eltemet egy rég felakasztott szimpatikus tetemet, viszont nem olyan könnyű a dolga, mint elsőre hitte.

A gonosz két arca című történetben zombik moziznak, két filmet néznek meg, amikben Hellboy egy-egy rémes házba látogat.

Az utolsó történet a Vascipő, aki egy nagyon kemény kobold. Volt, amíg Hellboy meg nem érkezik.

A kötet végén, néhány oldalon Corben vázlatait, magyarázatait láthatjuk, olvashatjuk. Szerintem sokkal jobban néznek ki a rajzai fekete-fehérben, mint kiszínezve, de ez én vagyok. Mike Mignola művészetébe pedig régóta szerelmes vagyok. A Pokolfajzat akkor az igazi, ha teljesen ő veszi a kezei alá.

A kötet tényleg rohadt jól sikerült. Letehetetlen olvasmány.

Bélu voltam, sziasztok!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr7018011996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása