Hétköznapi Geekságok

Grievous tábornok sisak

2023. június 19. - Gubán Bélu

wallpaper-general-grievousjpg-5c4de6_1280w.jpgA DeAgostini Star Wars sisakgyűjteményének 22. darabja okozta számomra a legkellemesebb csalódást. Grievous tábornok nem a kedvenc karakterem, de… A gyerekkorom meghatározó főgonosza volt, egy Vader prototípus, akit első látásra csak azért tehettek bele a sagába, hogy igazolják Vader létét.

- Hello there!
- General Kenobi!

Ki ne emlékezne a rövid, ámde legendás párbeszédre Obi-wan Kenobi és Grievous között. Grievous egy kiborg, félig élőlény, félig robot, félig pedig geek. Elég jelentős gyűjteménye van ugyanis fénykardokból, amiket megölt jediktől lopkodott össze. Ő ugyan nem erőérzékeny, de Tyrannus megtanította a fénykarddal vívás csínjára-bínjára. És az se huszadrangú dolog, hogy felturbózott teste azért jóval erősebb egy átlagos emberi léptéknél. Emlékezzünk csak, milyen cséphadarásba kezd a jedi mesterrel szemben.

img_20230601_205629.jpgEz a rusnya robotféreg a gyerekkorom egyik meghatározó gonosza, rajzfilmekben és az előzménytrilógiában is jelentős szerep jutott neki, miközben semmiről egy árva fingja nem volt (hogy Sidious igazából Palpatine kancellár). Szegényt bábként használja a Sith nagyúr, hogy megszerezze Vadert magának. Mondjuk szegény Dooku is így jár utóbb, már tudjuk. Grievous útja az Utapau nevű bolygóig fut, ahol Obi-wan szitává lövi. Méltatlan vég ez egy ilyen rémisztő alaknak.

És ez a sisak végre a gyűjtemény részét képezi. Szerintem ikonikus a kinézete. Bár kicsit hiányolom belőle a Grievous lény szemét, bár senki sem ígérte, hogy benne lesz. :D

Néhány képet lőttem róla, kézben tartva a kis sisakot. Szerintem tényleg jól mutat, én búrában fogom tartani a kis tábornokot. És most egy blogtörténeti meghatározó pillanat következik. Mert olyat tapasztaltam a sisakgyűjtemény kapcsán, amit még soha. Szóval jöjjön ez a hatalmas gondolat, a hír, aminek tudta nélkül élni sem érdemes, és amikor ezt kinyilatkoztatom, mindenkinek az életét meg fogja változtatni. Készüljetek.

Habár nincs meg az összes sisak, de a gyűjtemény fele a polcon van már, és meg kell mondjam, a 22. füzetben egyetlen helyesírási hibát, elírást, ismétlődő mondatot nem találtam. Sőt. Élveztem az olvasását. Végre a magyar szerkesztő, beíró, mittudomén, megemberelte magát, és tartalmat rakott ebbe a kis szösszenetbe, ami így sem hosszú, de legalább tartalmas.

Grievous tábornok származása, élettörténete, a Sithek bosszúja eseményei mellett a szeparatista vezér zászlóshajójáról, Grievous fegyverzetéről, a jedikhez fűződő ellenszenvéről, a droid hadsereg felépítéséről, a sithek árulásáról is olvashatunk egyetlen füzetben. Szerintem tényleg tartalmas lett, én élveztem.

Örülök, hogy beruháztam erre a sisakra, jó élmény ránézni, kicsit visszahozta a gyerekkorom.

Bélu

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6918137182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása