Hétköznapi Geekságok

15 éves a Legenda vagyok

2022. december 14. - Gubán Bélu

Nincs még vége az évnek, és ígértem nektek néhány filmes évfordulót még az idénre. Karácsonyhoz közeledve a legszebb filmeket válogatom össze, hogy bemutassam őket, hátha valaki kedvet kap a hulla pelyhes, meg a síri csendes éj között. A ma 15 éves film a wikipédia szerint posztapokaliptikus vámpírfilm. Szerintem meg zombis-scifi-akció-horror. Ez a Legenda vagyok, ma mutatták be 15 éve.

i_am_legend01.jpg

Will Smith-t én egy jó akciófilmszínésznek tartom, viszont amikor először láttam ezt a filmet, leesett az állam, mennyire jól tud hozni drámai karaktert is. Ez fontos is, mivel rajta kívül élő ember nincs a film háromnegyed részében. Oké, a Sam-et alakító kutyák (ketten voltak) is rendesen drámáztak. Nagyon okos jószágok, annyi szent. Ők ketten (hárman) tök jól lehozzák a film nagy részét. Smith olyan józan bolondot játszik, amit egy három éve magányosan élő embertől elvárnál.

A film, ahogy mondtam, szerintem zombi-szerű lényekkel teletűzdelt akció-horror. Néha azért rendesen lecsillapodnak a kedélyek, ez kell is, mert elég tömény lenne a szörnyek óbégatását hallgatni több, mint másfél órán keresztül. No meg az ábrázatuk is elég fancsali néha.

Az akciók közötti chill-ek, a csöndben zabálás, a golfozás a kihalt anyahajón, a különböző vadállatokkal versenyfutás New York utcáin (a nyitójelent rohadt jó) kicsit kizökkentenek a film borzasztó valóságából. Hogy már nincs ember (?) a Földön.

A film nem találta fel a spanyol viaszkos vásznat egyáltalán. Mutáns vírus, kihalt minden, zombi-szerű szörnyek, zombikutyák (ezt ne vegyétek el tőle, azok igenis azok). Mégis valahogy tud egyfajta többletet hozzátenni, ami miatt nem érzed pofátlannak az „újrahasznosítást”.

nevtelen.jpg

Viszont meglepődve tapasztaltam, hogy a film vége erőteljesen megváltozott.

Most jönnek a SPOILEREK!

A film végén, amikor a főszereplő többedmagával bennragad a laborban, nem lát más kiutat, hogy társait menekítse, feláldozza magát: a rájuk vadászó szörnyeket magával együtt a levegőbe repíti. A film végén a túlélők megtalálják a kolóniát, amit a doki végig letagadott, hogy létezhet.

Az alternatív, mára úgy tűnik eredeti (ahha) befejezés szerint a szörnyek a doki által elrabolt szörnyelláért mennek. A doki odaadja nekik, és kiderül, hogy ő ugyanolyan szörny az ő szemükben, mint azok az övében. Ez rohadt bosszantó befejezés. Rendesen kiherélték a karaktert, így a Legenda vagyok cím a film végére max. a „Béna balhere vagyok”-ra változott. Mivel kiderült, hogy a szörnyeknek is van alternatív civilizációjuk, ők nyilvánvalóan primitívebbek, de az uralkodó faj bizony az övék lett. Will Smithnek tehát nincs más választása, majdnem legenda lett. Túlélte, de milyen áron.

SPOILER VÉGE

 

67edea4f283c5ab9ba256ecdcffeb378.jpgA rendező szerint a változtatásra azért volt szükség, mert az eredeti befejezés megosztotta a nézőközönséget. Hát engem meg az új befejezés oszt meg. Mondta volna ki inkább: köllött a zsé! És ennyi. Ez még hihető is lenne. Azért kellett két befejezést leforgatni, mert hagyni kellett benne egy folytatásra lehetőséget.

Egyébként a film Richard Matheson azonos című, 1954-ben megjelent kisregénye alapján készült. Ez már egyes oldalak szerint a harmadik feldolgozása (1964-ben volt már egy I am legend, majd egy 1971-es The Omega Man című film, Charlton Hestonnal a főszerepben) A rendező elmondása szerint a film alternatív (most már hivatalosnak tűnő) vége jobban közelít az eredeti műhöz. Nem olvastam, nem tudom.

Amúgy lesz folytatása a filmnek, úgy néz ki. Remélem majd a szörnyellák randiznak az emberekkel, meg a zombikutyák kergetik a zombimacskákat, miközben azok egy serpenyővel ütlegelik az egereket.

Békén kellett volna hagyni ezt a filmet. Azért az eredeti befejezéssel szerintem érdemes egy próbát tenni.

Bélu voltam, sziasztok!

61230-legend1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr9518001462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása