Hétköznapi Geekságok

Alien - Romulus

2024. augusztus 16. - Gubán Bélu

Alien – Romulus. Valóban nagyon jól sikerült alkotás Fede Álvarez filmje. Konkrétan annyira, hogy amint kijöttem a moziból, újra ültem volna be rá.

Valóban sok mindent gyúrt össze a rendező ebben a filmben. Minden részből csipegetett, talán a legjobb ötleteket. Az Alien univerzuma hatalmas, szóval akad rá lehetőség dögivel, hogy újat alkossanak, vagy újrahasznosítsák a régit. Csak az nem mindegy, hogyan.

A Romulus történetéből nem árulok el semmit, csak annyit, hogy sokszor eszembe jutott róla Baby Gabi és Kozmix Lala régi slágere, a Darabokra szakítod a szívemet.

A film a scifi, a horror és az akciófilmek minden elemét felvonultatja, szerintem megfelelően adagolja a rettegős, jumpscare-es jeleneteket, a szeletelést és a gore-t.

Emellett okos film is az Alien #7. Ugyanis próbál a fizika talaján is autentikus maradni. Mondhatni az egyszerű fizikai tudást látványba és hangzásba ülteti, mindezt hatásosan.

A légüres térben, a csillagoktól alig-alig megvilágított, hangtalanul haladó űrjármű már az elején hatalmas hatást gyakorolt rám. Aztán kiforgott az a bizonyos felirat. Már megfogtak, és nem engedtek. Mondjuk én alaphangon pozitívan álltam ehhez az egészhez.

A cgi, főleg az űrben játszódó jeleneteknél nagyon pazar, és az sem utolsó szempont nálam, hogy végre többször is jelmezbe bújt valaki, hogy életre keltse a szörnyet! Gumiszörny RuLeZ!

Ebben a filmben minden is volt, de ahelyett, hogy megválaszolt volna kérdéseket, bennem még több nyitott kérdést hagyott maga után, főleg az ebben az univerzumban lejátszódó evolúció vonatkozásában. De...

Kedvet kaptam, hogy újra elolvassam a Tűz és Kő/Élet és halál képregénysorozatot, annyi minden ismerős volt onnan. Persze, ott is rengeteg a kérdés. És mindenre talán egy a válasz, amit soha nem fogunk megtudni, max sejteni lehet.

Ridley Scott és barátai nem akarnak válaszolni, csak kérdezni. Elég köcsög dolog.

A színészi játék. Igazából kevesebbet vártam, így a fiatal gárda kellemes csalódást okozott. Talán Andy, az android volt az mindenki számára, aki a legtöbbet adta. Viszont a szexi csávó kivételével szerintem mindenki közel maximumon égett. Ja valakit a sav égetett maximumon. De hagyjuk is.

A 16-os karika senkit ne rémisszen el a filmtől. Kellően erőszakos és undorító néha, csodálkoztam is ezen a besoroláson.

Na nálam eddig ez az év mozija. 45 évet kellett erre várni, de megérte. Mármint valaki biztos várt annyit. :D Én még nem vagyok 40 se. De vártam ezt a mozit nagyon. Azután a borzasztó Covenant után. Basszus, üljetek már be rá!

(B)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapigeeksagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6118467817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása